fredag 25 februari 2011

Rapport från sjukstugan

Mamman är helt klart den som är sjukast. Har jätte ont i halsen fast inte där jag brukar få ont. Sedan gör det ont runt hela halsen och bak i nacken. Inbillar mig också att jag har ont i öronen. Det gör dock inte jätteont när jag sväljer utan typ ovanpå. Skumt. Säkert en galen dagisbakterie.

Alma köpte en Barbiefilm om Tummelisa. Alla satt som förstenade. Fint, rosa och blommigt. Vi köpte även en Bamse och Trasan och Banarne. Undra om barnprogram från förr går hem hos de här tecknadefilm-älskande barnen.

Edvin får många utbrott. Speciellt när programmen på tv tar slut, när texten börjar rulla. Då skriker han rätt ut och blir ledsen. Förrut åkte glassbilen förbi och han missade den. Då blev han ledsen för det. Sedan ville han inte ha korv i sin korv med bröd. Då grät han för det. Mycket och ofta, hela tiden. Fast stundvis är han rätt gullig också. Pussas och kramas. Och han är hjälpsam och vet var allt har sin plats.

Anton sjunger mycket. Krokodilen i Bilen. Med rörelser. Sedan var det En elefant som balanserade. På en liten liten liten spindeltråd. Han upprepar väldig ofta första ordet i en mening tex: Var var var var var är Edvin? Eller Jag jag jag jag jag vill leka med bilen. Skall man bli orolig? Eller är det för att han är så snabb och måste tänka klart innan hela meningen kommer ut?

Alma har sett lite grå ut idag. Fast feberfri. Och hon har inte klagat på nåt. Och inte sovit. Men hon har inte heller varit sig själv.

Vi hoppas på bättring imorrn helt enkelt.

Inga kommentarer: