måndag 14 februari 2011

Fortsättning

Jag tror faktiskt alla barnen åt upp sin lunch. Fiskpinnar och pastahjul. Turkisk yoghurt och ketchup. Tomat och Gurka. De fick sugrör till vattnet.

Vi städade upp alla leksakerna på ovanvåningen. Och dammsög barnens rum och allrummet. Vi lyssnade på Savage Garden, då jag råkade hitta den i cdhyllan (den har varit borta länge, jag har ju mina cd-skivor i bokstavsordning så då blir det svårt när en kommer bort...) och ABBA. Mest honey, honey för den är Almas favorit. Och Edvins.

Sedan dammade jag trappan på väg ner till min tvätt. Perfekt.

Bakade en Alla-hjärtans-dag kladdkaka till Pappan. Och sen gav vi oss in på: KOKOSBOLLAR. Jag gjorde smeten och sedan fick alla hjälpa till att rulla. Ja, Alma lyckades ganska bra. Edvin gjorde mest korvar. Anton åt och slickade på sin deg. Bläk. Han fick tvätta händerna 3 gånger då han hela tiden slickade på fingrarna. Sedan åt han bara degen.
Kokosbollssmeten hamnade i hela köket. Det var nog första och sista gången med denna aktivitet, tills de blir 7 år iaf...

Dammsög köket. Diskade och städade upp. Lagade middag. Barnen sprang fram och tillbaka och tjoade och tjimmade i en kvart. Sedan helt tyst. Hallå? Pinos dagbok på tv. Tydligen en favorit?

Alla barnen åt upp sin middag och sen sängdags. Härligt!

Jag hann även ringa ett tråk-samtal i ett försök att lokalisera ett pensionssparande. Anmäla vab till FK. Kolla mina jobbmail vid 5 olika tillfällen.

Känner mig inte helt onyttig idag faktiskt. Nu kanske jag skall ta tag i tvättberget också så har jag nog fyllt min hushållskvot för den här veckan...

1 kommentar:

Evelina sa...

Du har ju hunnit vara en supermorsa juh! Duktigt!