fredag 11 februari 2011

Koll?

När jag hämtar pojkarna säger fröken: Jag tror inte Edvin mår bra. Han har gnällt och varit ledsen hela eftermiddagen.
Jaha, tänker jag. Tittar på pojken som trotsar allt jag gör och säger. Han skall inte följa med hem utan lägger sig som en klump runt mitt ben. Sedan skall han inte ta på sig kläderna och jag får absolut inte hjälpa honom. Fast till slut har han tagit på sig både skor, jacka och mössa helt själv.

Väl hemma ser jag den andra pojken. Svarta ringar under ögonen, snorig näsa och hostig. Det är ju han som inte mår bra! 5 min efter ingång sover han i soffan. Min fina prins.

Vi äter blodpudding till middag. Sedan gör vi fredagspopcorn och myser i soffan. Äntligen kommer Aaaamiga som de har väntat på hela veckan. Säkert endast för just A-a-a-amigo skull. Den kan alla.

Edvin gillar inte popcorn.

Efter Amigo blir det sängen för barnen. Snart sover de sött. Trötta efter en veckas slit på dagis.

Mamman och pappan fick äntligen sina räkor. Mamman är också trött efter en veckas jobb. Ingen rast, ingen ro. Hela helgen är full av diverse aktiviteter. Hur det nu skall gå med en sjuk liten kille...

Trevlig helg!

Inga kommentarer: