torsdag 24 februari 2011

Sjuka igen

Så var det Almas tur att bli sjuk. Feber och halsont. Mamman har också halsont. Riktigt strävt ont. Inte som det brukar bli utan mer svullet. Letar efter min vetekudda men den verkar ha ramlat bort nånstans. Hade annars varit skönt med lite värme runt nacken...

Så det var ju trist. Så nu tänkte jag förgylla er tillvaro med lite vardagliga citat från mina barn:

Alma kl 3 på natten. (Vi ligger i hennes säng, hon verkar klarvaken...)
- Mamma, jag vill ha vatten till frukost.
- Ok, det kan du få.
- Mamma, jag gillar inte de nya flingorna på dagis. Jag gillar bara de gamla. Och cornflakes. Och dina flingor. De nya är så hårda.
- Mmm, ta inte dem då.
- Jag skall inte ta dem mera, jag skall ta de gamla.

Anton på väg från dagis. Vi pratar om Theo och stora pojkar som snart skall fylla 3 år.
Mamman: Nu har vi inga bebisar i familjen längre. För ni fyller ju 3 år! Eller hur pojkar?
Anton: Men mamma! Jag är ju en bebispojke!

Hemma pratar jag med dem om när de var små pissenissebebisar och kom ut från mammas mage. Sedan pratar barnen om detta:
Anton: Jag låg i pappas mage.
Alma: Nää, för bebisar kan inte ligga i pojkars magar.
Anton: Joho! Jag låg i pappas mage!
Alma: Näää!
Sedan avslutas det med att Anton slår Alma i ansiktet och får gå upp på sitt rum.

Tjipp! Imorrn blir det vab för min del...

Inga kommentarer: