lördag 19 februari 2011

Härliga helg!

Underbart vinterväder (fast hade gärna velat säga vårväder) men jag håller mig till vintern.  Solen lyser in genom fönstrena och ljuset flödar. Och man ser precis allt. Smutsiga fönster. Damm i alla hörn. Märken i golvet. Härligt uppväckande.

Anton och Edvins dagiskompis E var här idag. Det var roligt. Fast Edvin ville ha alla sina leksaker för sig själv. Ingen bra kompis där inte. Skall bli kul nu när pojkarna är lite större och kan leka mera med andra barn på gatan.

Sen skall vi se på mellot. Alma skall vara med. Hon brukar inte vara med för hon går ju och lägger sig vid 19.30 - 20.00. Och ja, jag är en hemsk mamma som håller på tider även på helger. Men nu har hon frågat många gånger så ikväll skall hon få vara med.

Känner mig trött men nöjd över att vi tagit det relativt lugnt idag. Inte hoppat fram och tillbaka som en jojjoboll eller nåt.

Dags att återgå till familjen.

1 kommentar:

Evelina sa...

Härligt att hon kan vara uppe med er i dag, annars är jag också en slav av rutiner, det är liksom det som får dagen och dagen efter att gå runt.. Vi tänkte låta fjunen få vara uppe lite längre för att se Saade, som de gärna vill, säger de i allafall. Vi får väl se om de orkar..eller om vi orkar. Ha en fin kväll!