söndag 28 september 2008

Äntligen!

Nu har vi flyttat in! Det känns jättebra, allt är nytt och fint. Nu bor vi inte i en kappsäck längre utan i ett fullständigt kaos. Men det ordnar ju upp sig allt eftersom, man får fixa och dona lite sådär när man hinner.

Jag har massor att berätta men har ingen aning om var jag skall börja och jag orkar inte strukturera mina tankar.

Nu går vi i huset och inspekterar varje vrå, man hittar nya småsaker att peka på hela tiden. Samtidigt har man en vild tvååring som springer runt och dunsar in i väggar och golv så nu är det nog dags att acceptera huset som det är. Fast jag undrar om det är vanligt att det är så mycket småfel eller om det bara är vårt hus? Eller är jag för petig?

Iaf finns det en del stora saker att anmärka på även så här efter slutbesiktningen. Jag återkommer med detta senare. Ger inte speciellt mycket för modulenthus "inget strul" policy, vad menar de egentligen med den? Allt strular ju hela tiden!!

Vi är inte så nöjda med flytten denna gången. Alltså flyttfirman då. Förutom att torktumlaren och tvättmaskinen (eftersom de tappade dessa i Wien) har fula skador på sig så är det en massa små märken och streck även på andra möbler. Nej, de killarna som packade när vi flyttade från Sverige var mycket bättre.

Vårt förråd fylldes snabbt med grejerna från magasinet. Jag har jättesvårt för att slänga saker men jag måste nog snart. Är det någon som behöver nåt som säg till, jag har det säkert. Alla saker är nämligen sparade till den där sommarstugan vi aldrig kommer att skaffa, men om vi gjorde det idag så skulle den redan vara möblerad.

Alma börjar på dagis på tisdag. Spännande. Undra hur det skall gå. Har alltid trott att det skall gå bra men jag kanske börjar vackla nu. Hon är lite mammig just nu också, många nya saker och så också. Vi får se.

Vi har inget Internet i huset än så jag kommer väl inte blogga så mycket den närmaste tiden. Skall väl försöka kolla av mina mail ibland men det beror på om man hittar Internet någonstans typ.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När får man komma och hälsa på`
?!?! eller lägger du på bilder på huset snart :)

Anonym sa...

Grattis till kaoset ;-)
Känner såväl igen det. Fast vi hade ju inte ens lagt golv, målat och tapetserat överallt när vi flyttade in. Det kommer bli toppen om ett tag ska du se.
kramkram

Anonym sa...

Hej!

Grattis till er inflyttning! ^_^

Jag säger samma sak... Allt strular mest hela tiden genom hela projektet med Modulenthus. Du kanske har upptäckt att dom plockat bort sitt "inget strul" nu. Antar att alla har samma problem med dem. En sak är säker, det lär inte bli något Modulethus nästa gång vi bygger och jag kommer heller inte rekommendera dem för någon som går i hus tankar.

Ha en skön söndag!

/Vilda-Hilda