söndag 7 september 2008

Slutspurt

Nu håller vi på att slutspurta med packning och iordningställande. Flyttfirman kommer ju packa det mesta åt oss men man måste ta ner hyllor, lampor och sånt själv. Sen var jag inte så sugen på att flyttgubbarna skulle packa mina kläder så de har jag packat själv, och lite annat bös men är lite rädd om.

Däremot köket, glas och allt sånt, det får de packa, för det är ju sånt som kan gå sönder och då är det bra om de har packat det själva.

Vi skall bo på Hotel Hilton från tisdag till torsdag. Jättebra, för där finns tunnelbanan och tåget till flygplatsen som vi tänkte ta. Man kan nämligen checka in bagaget redan på tågstationen vilket är jättebra när man har tre barn att hålla reda på. Taxi var lite jobbigt med tanke på att vi inte har några bilbarnstolar.

Nära till tunnelbanan ville jag ha för jag har nämligen planerat att gå på barngruppen i kyrkan på onsdag förmiddag. Hoppas jag orkar och att allt funkar, det blir lita avancerat när man inte har de rätta verktygen som tex den vanliga vagnen.

På torsdag flyger vi hem till Sverige. Vi bor först på Tjörn och sen är huset förhoppningsvis klart den 25 så vi kan flytta in. Iaf så kommer våra grejer då så lite lätt panik kan det ju bli.

En spännande tid framöver alltså :-)

Jahapp, där åkte alla böcker ut ur bokhyllan igen. Jag har precis städat i Almas rum och satt in böckerna i bokhyllan. Hon verkar inte fatta en och en metoden. Utan alla på en gång sen tar vi den som är mest intressant...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bye bye Wien, då. Vi är i Norge onsdag-söndag, kommer troligtvis hem sent så jag får ringa dig på måndag istället.

Kramelikram