onsdag 17 september 2008

Flyttat

Nu har vi lämnat Wien. Just nu bor vi på Tjörn hos mina föräldrar. Om en vecka flyttar vi igen, in i det nya huset.

Det är en turbulent tid för närvarande. Barnen är förkylda, mamman är förkyld, pappan är förkyld. Allt är upp och ner och vi saknar våra grejor.

Det finns massa roliga blogguppslag att berätta men nu när jag väl sitter här så har jag ju glömt bort alla. Typiskt. Så är det ofta. Därför brukar jag skriva ner stödord på ett kom-i-håg papper men nu har jag missat det också.

Iaf Anton ålar sig snabbt framåt nu. Roligast är när man ger honom en boll som rullar iväg och han efter. Han smakar på allt han hittar. Han har ätit på Almas böcker, jag säger till henne kanske en gång i timmen att hon inte kan lägga böcker på golvet för då äter Anton upp dem, men fattar hon? Nope, men hon är ju bara 2 år också. Så det är mycket plock just nu.

Edvin rullar sig framåt, eller åt sidan men iväg iaf. Han fastnar ofta under en stol eller så och då blir han helt vansinnig.

Sitter gör de båda med stöd. Anton sitter bättre utan stöd, men kan ju ramla när som helst. Edvin måste nog öva lite till och få starkare rygg.

Idag har de fått smaka på hallon, blåbär och äpple puré. Edvin gillade, Anton har nog inte bestämt sig. De gillar iaf inte mat för 6-månaders med bitar i. Usch, vad hemskt det var! Det blir det väl ändring på snart för de måste ju vänja sig.

Kallt är det i Sverige så nu får vi iaf nytta av ytterkläderna. Mormorn har köpt 2 overaller var till pojkarna, mamman är lite skeptisk fortfarande. Det är svårt med kläder. Jag vill att de skall vara användbara och användas. Alma har massor oanvända kläder för att de inte passat mamman (ja inte storleksmässigt då) eller varit tillräckligt praktiska. Man kanske inte får vara så kräsen utan mer ta det som det är?

Inga kommentarer: