onsdag 17 september 2008

Sista dagarna i Wien

Det här hände sista dagarna i Wien:

När flyttbilen kom och allt packades hade jag fixat barnvakt. Jättebra. Barnen var ute hela dagen. Hon tog hand om alla tre. Det enda dåliga var att Alma kom hem helt genomblöt. Hon fick leka med vattnet i lekparken. Yippie. Det var den enda dagen jag inte hade ett ombyte till henne, så hon fick gå där i sina blöta kläder och genomsura skor :-( Annars är jag inte en motståndare till vatten, utan hon får leka hur hon vill men i vanliga fall har jag ju också ombyten till henne...

Flyttkillarna skrapade klinkersen i badrummet så det blev fina märken. När jag påpekade det till dem så var det ju vårt fel eftersom vi inte hade tömt torktumlaren på vatten! Så därför hade de tappat torktumlaren för att det sprutade vatten och de hade halkat. Jag var inte i lägenheten när det hände men det såg mer ut som att man dragit något än att något ramlat från hög höjd. Vi hade dessutom visst tömt torktumlaren på vatten och gjort de förberedelser man skall. Det verkade som flyttkillarna hade som sport att bära allting själva. En var i lägenheten och en var i lastbilen och han i lägenheten flyttade och bar ut allting utan soffan själv. Så man kan ju tänka sig vad som hände i badrummet när han skulle bära en torktumlare och en tvättmaskin själv...

Vi var i kyrkan som avslut på onsdagen. Åkte tunnelbanan och det gick bra.

Vi bodde på hotell och det var fint. Kay köpte en cola som han la i minibaren. En minut senare läste jag en information om att om man tar ut något ur minibaren så skrivs det upp på rummet med automatik. Haha. 3 flaskor om 33 cl vatten, 4 euro stycket. Jag fick ju ringa och skylla på att barnet hade flyttat på flaskorna....

Städerskorna råkade ta två stycken nedkräkta IKEA-lappar (fulla med morot). Jag klagade naturligtvis på detta och fick två nya tvättlappar i finfin kvalité.

Alma badade och sen sprang hon i väg och lekte naken. Detta var just vid minibar incidenten, så vi hade inte så stor koll. Sen sa hon: Kissa Ammisen. Jasså? Har du kissat? Var då? Mammas skor... Japp, ungen hade kissat i mina skor. Överlycklig mamma. Hade bara dessa skorna med mig. Skorna hade stått vid bordet där hon ställde sig för att måla, och vips så kom det lite kiss, eller ja, ganska mycket...

Anton blev förkyld och fick feber. 39,3. Stackarn. Han blev lite trött men han kunde ändå öva sina krypningar...

Flygresan gick bra. Lite jobbigt dock att hålla Anton i två timmar samtidigt som man tar hand om Alma. För första gången var jag även nöjd med flygpersonalen och säkerhetskontrollen. Man måste nämligen alltid ta ur sitt barn ur selen, vagnen osv men denna gång gick det smidigt. Wow. Och flygpersonalen vid gaten uppmärksammade oss och ändrade lite på platserna så vi fick sitta utan nån annan brevid. Bra. Vagnen hade vi med oss ända till planet. Perfekt, hur tar man annars hand om 3 barn? En vänlig tant hjälpte Alma uppför flygplanstrappan. Perfekt.

Det här var lite av det som hände förra veckan...

Inga kommentarer: