tisdag 2 september 2008

Rutiner

Jag får inte ihop rutinerna! Jag måste nog öva mig lite till på att vara 3-barnsmamma eller så är jag bara kass på barn och rutiner.

Vår dagliga rutin brukade vara:
8-9 Frukost
10-11 Parken
12 Lunch
13-15 Slummer
15-17 Lite valfria aktiviteter
17-20 Middag, bad, kvällsning
20 Sova för natten

Men nu klarar inte pojkarna att hålla sig vakna efter frukosten utan måste sova direkt, om vi inte skall ha världens skrikorgie här förstås. De kan ju sova i vagnen men då måste jag och Alma vara klara och gå ut klockan 9 och det är vi inte (världens långsammaste på morgonen är vi). Om pojkarna skall sova i sin säng så kanske de inte vaknar förrän 10.30 - 11, och då är ju parktiden förbi. Och eftermiddagarna blir väldigt konstiga, känns inte som man hinner nåt alls innan det är mat- eller sovdags igen.

Jaja, kanske inte hela världen när vi står inför en flytt om en vecka och alla rutiner kommer ändå att ändras på då. Det bästa kanske bara är att ta det lite som det kommer nu i ett par veckor tills vi är inne i huset och Alma går på sitt dagis.

För vi har fått en dagisplats! På Lovas dagis, men en annan avdelning. Det blir säkert jättebra. Undra hur man skall bete sig som mamma till ett dagisbarn. Kommer något nånsin vara bra? Kommer jag gråta varje dag? Vi får se, det gör lite ont i mammahjärtat att lämna sitt barn på dagis. Alma och jag, vi har ju varit ihop varje (nästan) dag i över 2 års tid. Man är känner ju sig naken utan henne. Jag tror självklart att dagis är bra för henne och att hon kommer älska det, annars hade jag ju inte satt henne där.

Nu måste jag kolla vad som står i den heliga projektplanen om vad jag skall hinna idag. Fast jag ligger redan på plus eftersom jag var så duktig igår :-)

Inga kommentarer: