måndag 1 september 2008

Hundar

Jag är ingen hundmänniska. Jag gillar inte ens hundar speciellt mycket. Jag tycker de är lite läskiga speciellt när de skäller och dreglar.

I vår park finns en hundgård typ, ett inhängnat område där man kan släppa sina hundar lösa för en stund. Idag var det tre tjocka österrikare som släppte in tre stora hundar i gården sen satte de sig på en bänk och pratade. De här hundarna stod vid grinden till gården och skällde åt alla andra hundar som gick förbi. Typ varannan österrikare har en hund så det var ganska många hundar och ganska mycket skäll och oväsen då i parken. Mycket irriterande tyckte jag. Dessutom kunde ju de andra hundägarna inte släppa in sina hundar där eftersom de här andra hundarna var i vägen.

När vi gick hem mötte vi en hund i koppel. Hans ägare körde en vagn. Men den var utan bebis, utan det var en vagn för HUNDEN!

Undra varför jag bryr mig om detta när jag inte ens gillar hundar. De är bara irriterande, kanske inte de egentligen för det är ju deras hussars fel att det ligger hundskit överallt och att de går runt och skäller, hoppar och dreglar ner.

Nu är det iaf belagt med böter här i Österrike om man inte plockar upp sin hundskit efter sig. Så fram med mobilkamerorna och anmäl i massor!

Inga kommentarer: