fredag 6 juni 2008

Tystnaden sänker sig...

Ahhh, dagens skönaste stund när 3 små barn sover sött :-) Antagligen är det väl nu jag skall göra de där "hemmafru" sysslorna som städa, tvätta, diska. laga mat etc men nää, jag vill hellre surfa. Jag älskar att surfa, jag har återupptäckt Internet, det finns ju mängder att titta på och läsa om :-) Jag har inte tid att vara hemmafru!

Jag har ju min kurs också, ni som inte vet så går jag en distanskurs i projektledning. Bara för att jag har så mycket tid över menar jag... Nä för att det är roligt och skönt att hålla hjärnan i schakt med nåt som inte är barnrelaterat. Det är en kul kurs och jag hoppas den ger mig nåt för framtiden.

Edvin ville som vanligt bli buren och helst vaggad till sömns, men det gillade inte Anton för han har väl sett hur gott Edvin har det, så ut med vagnen på balkongen och vagga båda två på en gång. Fiffigt. Alma hon somnar ju själv. Hon ligger och nynnar med sin Snutte och Nin, och Edvins vovve (jadu Hanna, Alma har nog adopterat den där hunden...). Hon är så duktig min stora snutta.

Hon är rätt rolig, när hon ser en hund, var som helst, på en bild eller irl spelar ingen roll, då ropar hon vooovve, med en mörk scary voice. Det är hennes monsterröst som hon har när vi leker monster... Vet inte varför vovven får den rösten. Hon imponerar på mig varje dag och kan massa ord som tex overall och varför inte BH. Hon tog mammans bh och höll den framför sig och sen sa hon -Prova! Lite för stor kanske...

Nä, jag får väl förbereda nästa matningen så det inte blir helt kaos...

Glad Nationaldag! (eller vad säger man) (och hur firar man den?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag firade dagen med att sitta och måla flaggor på barnens kinder nere på Lygnevi :-)

Låter som Alma blivit riktigt stor sen hon blev storasyster. En god hjälpreda kan ju vara bra för mamma att ha ;-)
kramkram

Anonym sa...

Jag firade dagen med att sola (läs bränna mig!) på Smithen och årets första dopp! Älskar havet, har badat två gånger idag också.

Har du känt av EM än? Mycket turister? Eller de kanske kommer när slutspelet börjar närma sig....

Kram