onsdag 11 juni 2008

Hushållsarbete

Igår fick jag värsta rycket och körde 3 maskiner med tvätt, torkade, vek den och så. Har lite kvar och in i skåpen skall den också. Jag våttorkade golvet i vardagsrummet, wow liksom hur hinner jag? Jag städade tom lite på toaletten.

Häromdagen städade jag badrummet och torkade golvet, allt medan Alma badade. I fredags fick köket sig en rengöring. Jo, det händer faktiskt att det luktar gott här hemma hos oss...

Jag gick dock inte till affären. Det fick Kay göra. Här i Österrike är det nämligen vanligt att man kan ta sig in i affären med en tvillingvagn men att ta sig ut är inte lika lätt... Vår vagn är 73 cm bred. En standarddörr/öppning är 80 cm. Ändå har vi vissa problem att komma igenom kassorna. Tråkigt men sant. I vissa affärer kunde jag inte ens ta mig ut med Almas emmaljunga vagn. Och den är ju ännu smalare, visst lite bred över hjulen men ändå... Vet inte hur det är i Sverige eftersom jag inte har bott där på ett tag.

Inga kommentarer: