torsdag 12 juni 2008

Trädgårdslinne

är ett plagg (kan ju vara en trädgårdstop oxå förstås) som är ett riktigt fynd. Ja, typ ett linne för 50 spänn. Att ha i trädgården. Behöver inte vara det snyggaste eller mest flashigaste, det är bara ett billigt fynd, som slit och släng typ.

Det är ju bara det att vi aldrig hade nån trädgård... Men nu kommer jag ju ha en trädgård snart, undra va fynden skall vara då, kanske discolinnen, för jag går ju aldrig på disco längre...

Lekplatslinnen behöver jag ju iofs och de kan ju vara fyndiga men grejen var ju att man fyndade till det som man inte hade. Och man kan ju inte se ut hursomhelst bara för att man är mamma, så det är nog bäst jag skaffar mig riktiga märkeslinnen till lekplatsen

Charlotte fick ett par gratis skor häromdagen på sitt jobb. Skojigt för henne. Det är nog ett par trädgårdsskor. Fast jag har sett dem och man har inte sådana skor i en trädgård, kanske mer balkongskor?

Jag fyndade ett par lekplatssandaler för 90 kronor. Inte de snyggaste, inte de mest bekväma men de passar nog sitt syfte.

Annars har jag nämligen köpt ett par jättesköna och jättepraktiska VITA eccoskor. Sådana med lufthål så det inte blir för varmt. Priset var ju inte en höjdare heller men de är typ måste-ha skor.

Fast det blir ju mycket Åhhh, akta mina skor Alma, spill inte vattenmelon på dem, Tack! Snälla Alma stå inte på mina skor. Alma gå inte i gyttjan där, jag har vita skor... Osv, osv, osv... Till Alma brukar jag tänka att inga kläder är för fina för att kunna leka i, spilla på osv. Alltså inte ens finkläder. Det är ju då man spiller som mest, på kalas... Kanske borde börja med det tänket på mig själv. Har ju redan börjat då jag inte köpte de där extra snygga VITA byxorna som skulle vara totalt oanvändbara i den här mammans garderob. Kanske skulle tänkt till på skorna oxå, men de är ju såååå bekväma. Ingen skoskav hittills!


Fotnot: Jag gillar inte ens att ha linne i offentligheten för mina armar är så tjocka och sladdriga. Så varför har jag 3000-linnen i min garderob, kanske är det de som tar upp den där platsen jag saknar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho,

Jobbar hemifrån idag och kunde passa på att läsa din blogg (Volvo blockar bra). Värst vad du har varit flitig på skrivandet!

Det låter som att ni har det riktigt mysigt där nere. Jag ska tvinga dig att bära dina trädgårdslinnen när du väl flyttar in i huset :)