måndag 23 juni 2008

Glad midsommar (i efterskott)!

Hoppas alla hade en trevlig midsommar. Här firar man inte, midsommar är ju som bekant en svensk högtid :-)

På midsommaraftonen var jag och barnen på barnkalas. Almas kompis Ellen fyllde 3 år. Det var roligt och trevligt. Alma fick springa barfota utomhus hela dagen. De bor på bottenplan med uteplats. Jag saknar att kunna släppa ut ungen bara sådär, det är lyxigt det...

Vi tog tunnelbanan dit. Jag och Edvin testade manducaselen för första gången. Det gick bra. Det är lite svårt att sätta dit honom bara och jag klarar av det hemma, men på stan, nää. Hoppas det blir lättare när han blir större. Han satt iaf där och tittade ut med sina stora uppspärrade ögon. Anton sov i vagnen och Alma satt brevid.

Som vanligt fastnade vi i en knarkhandel. Jag avskyr verkligen det. Jag fattar inte varför inte polisen eller tunnelbaneföretaget gör något åt detta. Vill de ha dåligt rykte eller? Iaf precis just i den gången där vi stod valde de att göra affären. Jippie! Inte direkt som man kan flytta på sig heller med en megavagn och en unge på magen liksom. Då var den enda gången som Edvin grät i selen. När knarklangaren tittade på honom. Oh no tänkte jag, men det gick bra ändå. De gick ju av efter en station (som vanligt) men det är lite läskigt med påtända, abstinenssökande personer i närheten av mina barn...

2 kommentarer:

Peter och Hanna sa...

Låter inte roligt det där med knarkhandel. Jag hade blivit helskärrad! Sånt händer inte här i Ramhulta...här stinker det bara kogödsel ;-)
kramkram

Cia sa...

Kanske inte knarkhandel men lite hembränt har ni säkert i krokarna och det är inte bättre det ;-)