torsdag 5 juni 2008

Testing testing

Test 1 - Lekparken

Lekparken själv med 3 barn. Det var okej tills ett dagis kom med 30 ungar som bara sprang helvilda omkring. Först blev Alma ledsen för att de slängde sig upp i rutschbanan när hon skulle åka men hon fann sig snabbt och klättrade upp själv, dock fick hon sin hand klämd samt blev knuffad både till höger och vänster. Väl upp så fick hon nästan inte ens sätta sig ner innan hon blev knuffad på att åka och till sist så hann hon inte åka klart innan nästa unge åkte ner. Och vad gör fröknarna? Sitter på en bänk och snackar skit. Det är faktiskt en allmän lekplats, då får man ju ha koll på sina ungar!!

Vi fick gå hem. Alma stortjöt hela vägen...

Test 2 - Tunnelbanan

Tunnelbanan själv med 3 barn. Då har vi åkt tunnelbanan. Alma och Edvin i vagnen och Anton i bärsele på magen. Det gick bra. Det var ju inte rusningstid och rätt lugnt så man slapp vara för mycket i vägen. Dock började det regna precis när vi klev utanför dörren och jag tänkte att om jag går fort så behöver jag inte ta på regnskyddet. Resultatet blev ju dock en genomsvettig mamma...

Test 3 - Läggdags

Läggdags för 3 skrikande barn. Man fick ju ställa sig i tröstningskön, blöjbyteskön och matningskön. En efter en fick jag tyst på dem men det tog sin tid. Typ 3 timmar... Efteråt är mamman trött och utmattad men tre barn sover sött, två i sina sängar och en i mammas säng för han har ingen egen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Vad duktig du är Cia! Det kan inte vara lätt att hålla reda på allt på samma gång, det är modigt av dig att våga :-)

Du får lära dig några tyska ord så att du kan säga till ungarna att lugna ner sig nästa gång.

Ska alldeles strax ut till havet. Klockan är sen så vi lär knappast få någon parkering vid Smitten.

Kram

Anonym sa...

Strongt jobbat tjejen!! Lovar att jag brukar ha koll på mina ungar när vi är ute på promenad ;-)
kram Hanna