måndag 9 juni 2008

Stånk och stön

Idag gick jag med barnen till en annan park längre bort, för jag tänkte att det skulle vara lättare att hålla koll där. Javisst, men det var innan jag visste att lekplatsen var blöt och full med roliga gyttjegropar efter gårdagens regn... Plus att det var bökigare att ta sig dit... Och naturligtvis var det en dagisklass i denna parken också. Har de inga egna lekplatser på dagisena här? Där skulle inte jag vilja ha mitt barn i sådana fall...

På lekplatsen satt en barnflicka på en bänk. Hon hade en 3-årig kille som hon passade. Hon satt alltså där på bänken. Killen fick leka själv. Vid ett tillfälle stod han i en av de stora gyttjepölarna med vatten upp till knäna. I gummiskor och jeans. Det kanske var ok, vad vet jag, men de andra mammorna på lekplatsen hade galonbyxor och stövlar på sina barn när de satt i sandlådan. Även om det var sol och 22 grader varmt...
Iaf barnflickan satt och pratade med en kille som raggade på henne. Visst kan hon väl sitta där och prata med en kille men OM det var mitt barn hon passade så vill jag att hon skulle leka med barnet och inte bara låta det gå runt helt själv och uttråkat.

På vägen hem gick en pappa och hans son framför oss på gatan. Pappan pratade i mobil. Jag vill gå förbi och pappan flyttar sig ur vägen med sin son. När jag börjar gå snabbare så går sonen snabbar så han går typ framför vagnen vilket gör att jag måste sakta ner för att inte köra på honom. Detta händer typ 3 gånger innan pappan äntligen tar sin son ur vägen. Mycket irriterande...

Inga kommentarer: