torsdag 12 juni 2008

2 par ögon

stirrar på mig just nu, två munnar skrattar och uttrycker olika typer av glada läten. De sitter i sina babysittrar och tjattrar, gurglar och tittar noggrannt på sina händer. Smakar lite, mumsigt. Fladdrar lite med benen så att sittern kommer i gungning. Whiiii. De är så söta mina små. Deras huvuden är fjuniga med lite hår (som faktiskt börjar växa på rätt bra) och luktar så gott. Två X bebis. Mina små pluttar.

Den stora sover. Hon har lekt sig slut i parken idag. Klättrat i de stora barnens ställningar. Åja säger hon bara och klättrar vidare medan mamman står beredd att rusa fram. Sen åker hon i snabba rutschkanan, whiiii, och hoppar ut och landar på näsan. Detta avskräcker dock inte mitt barn, hon skall upp igen...

Mina söta barn, vad vore livet utan er?!

Inga kommentarer: