måndag 13 april 2009

Utomhus

Vi har varit ute hela dagen idag. Pappan redan från kl 8. Han har forslat grus från affären hem till sin grop och lagt sten på den. Jättefint :-)

Mamman har städat och fejat. På eftermiddagen fick vi besök av lite kompisar. En till Alma och två till mamman. Alma blev inbjuden till granntjejen. Hon hade ett pippitält med små ponyhästar i. Lycka, tyckte Alma. Tältet står på altanen och nu smiter Alma dit så fort hon får chansen. Not so good. Man får ju stanna på sin egen tomt tycker mamman.

Pojkarna leker på altanen och de har nog fattat att man kan ramla ner. Det funkar jättebra. De stannar oftast innan kanten. De älskar att vara ute och vråltjuter om man tar in dem och stänger dörren.

Nästa trädgårdsprojekt är en stengång till altanen från carporten. Den är halvklar, bara stenen fattas. Sedan är det nog staket som skall upp. Det har visst gjorts en ritning på staket runt altanen också. En sandlåda hörde jag också det viskas om. Spännande, spännande.

Hoppas på mer fint väder så vi kan vara utomhus. Det funkar så bra med barnen och de är så lyckliga. Bara Edvin kan lära sig gå, så han också kan vara med på de roliga sakerna. Iofs har han det kul ändå. Ingen skrattar så mycket som honom, han är en glad pojke den där Edvin.

Nu börjar jag jobba två dagar i veckan, tisdagar och onsdagar. Iaf ett tag framöver. För att hinna med ett projekt jag håller på med på jobbet. Skoj.

Jag har börjat på två nya böcker, en läsbok och ljudbok. Problemet är att jag hinner inte med nån av dem :-( Jag har svårt för att lyssna på en bok samtidigt som jag gör annat. Så då måste jag ju ta det lugnt. Och barnen kan ju inte skrika i närheten för då hör man ju ingenting. Läsboken är ju också lite av ett problem, när har jag tid att sitta och läsa den? Jag gillar att sträckläsa men det går ju inte riktigt när man är så trött att man bara vill sova jämnt *suck* Jag avskyr att inte komma till slutet på en bok, jag vill ju veta hur det går!!!

Böckerna är Liza Marklunds En plats i solen och Åke Edwardsson Nästan död man.

Japp, jag är en sucker för deckare...

Inga kommentarer: