måndag 20 april 2009

Klädpaket

Varför säljer inte pappor barnens begagnade kläder? Varför packar de inte i ordning och tar kort på kläderna och sätter ut annonser?

Eller gör de det i andra familjer?

I min familj köper iaf inte pappan ens kläder till barnen. Undra hur det skulle sett ut om han gjort det. Hade de varit missmatchade eller matchade till tusen? Är det brist av intresse för kläder och mode eller vad är det egentligen? Jag är faktiskt nyfiken! Kanske ska be pappan göra lite inköp bara för att kolla läget?

Först får han kolla i garderoben vad som finns. Sen får han bestämma vad som saknas (eller här kan man ju hjälpa till lite), och till sist skicka ut honom på stan.

Det hade varit kul. Fast han får ju köpa på Öppet köp så man kan lämna tillbaka ifall det slår helt fel...

Jag gillar att köpa kläder till barnen, skulle aldrig vilja släppa det helt, men ibland är det jobbigt när de behöver mycket på en gång och man orkar bara inte ge sig in i att leta storlekar, färger och mönster.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det kommer att hända lika ofta som mamman köper t ex marksten och lägger ut den i trädgården...

Anonym sa...

Pappan kanske bara behöver lite uppmuntran och snälla ord.

Anonym sa...

Jag håller med föregående talare. Man måste ju dela på sysslorna i hushållet. Om nu du är bäst på klädinköpen och tycker det är roligt så va glad åt det. Pappan gör säkert massa andra saker som du inte tycker är roligt.
Ibland måste man även Gilla läget.

Anonym sa...

Uppmuntran och snälla ord? Pyttsan! I den här familjen är det då mamman som sköter allt vad kläder heter (inköp, tvätt, försäljning etc). Pappan sköter sina egna klädinköp och klarar det galant så barnens kläder skulle han också klara galant, men så fort det kommer på tal att det behövs kläder till de små hörs det från den manliga delen av familjen: Åk och köp det du.
Men då har jag lämnat över ALLT ansvar vad gäller bilarna till honom så jag klagar inte.

Evelina sa...

Hos oss sköts nog de flesta klädinköpen av mig, kanske just nu eftersom jag är mamma"ledig" men karln har kommit hemdragandes med massor av fina kläder, både pyjamasar, tröjor och annat de är i behov av.
Utan att jag sagt något.
Men sedan kan jag också vara den som shoppar loss på markstenen och lägger ut den.
Vi gör det vi tycker är kul och det som passar oss bäst.
Gör ett "test" han kanske har värsta shoppingtalangen!
Kram