torsdag 2 april 2009

Rent hus

Igår såg jag på Rent Hus. Det var en barnfamilj som hade värsta kaoset. Snusket. Alltså, jag fattar inte. Jag tycker nästan att de borde anmälas till soc eller nåt. Hur kan man låta det bli så? När man har barn? Den här lilla pojken kunde inte ens leka på golvet för det var bara en massa grejer överallt. Pappa K sa att det berodde på lathet, men jag vet inte. Kan man vara så lat att man låter det gå så långt och bli så äckligt?
De var glada när de fick ett städschema av städtanterna. "Det här är vad vi väntat på", jaha, men varför har ni inte sett att ni behöver städa innan och fixat ett eget schema? Jag tror det måste vara nåt annat än lathet som ligger bakom, vad vet jag inte, men läskigt är det. Och stackars barn som fick bo i skiten. Han hade ju inte valt det själv direkt.

Nu har de väl förhoppningsvis lärt sig att städa. Hoppas de gör ett uppföljningsprogram så man får se hur det gått. För barnets skull.

Usch, fy och blä!

Inga kommentarer: