torsdag 2 april 2009

Mina söta barn

Edvin har fått 40 graders feber. Stackarn. Han bara är och sitter och ser lessen ut. Han ville inte äta gröten men vällingen gick ner. Han har varit vaken till och från hela natten, vaknar med skrik och blir hysterisk. Vad skall man göra med en sån lessen pojke? Som bara blir seg.

Anton är mammig. Så gnällig och skall vara med hela tiden. Eller göra saker som man inte får och då bli arg när man blir tillsagd. Eller förstöra för andra och ta deras grejer. Speciellt nappar. De knycker han från alla.

Svårt med två barn som vill vara i knät. Hur skall man kunna ta hand om en matt febrig pojke samtidigt som den andre glade pojken bara vill vara med mamma annars gnäller jag ihjäl mig.

Alma är iaf på dagis. Jag undrar vad som händer där egentligen. Igår kom hon hem med fläckig klänning, brunröd fläck, vad är det för något? Hela näsan var skrubbad, så uppenbarligen har hon ramlat? Är det blod på klänningen? Vad vet jag? Hoppas den går bort i tvätten...

Hon har fått ett eksem på hakan. Kan bero på allt dreggel från nappen. Nu får hon inte ha den längre om hon inte skall sova. Går sådär. Finns ju så många nappar (läs frestelser) här hemma...

Inga kommentarer: