onsdag 5 november 2008

Never ending story

Hushållsarbetet. Det tar ALDRIG slut.

Jag fixar i köket på morgonen, efter en kvart fixar jag igen, sen håller jag på så hela dagen. Så tröttsamt. Vad mycket disk det blir med tre barn!

Tvätt. Jag tvättar varje dag. Jag viker tvätt varje dag. Jag samlar in smutstvätt varje dag. Jag springer upp och ner med tvätt och lägger den på sin rätta plats varje dag. Vad mycket tvätt det blir med tre barn!

Jag plockar upp leksaker hela dagarna i ända. Vips så ligger de där igen. Jag förstår inte. Även om jag lägger dem högt upp så kommer de ner igen. Tre barn drar fram mycket leksaker.

Sen utöver barnen så är det ju dammigt överallt. De drar ju runt dammet och pojkarna kallas för dammsugare ibland. I köket får man dammsuga varje dag, efter varje mål helst.

Och de kräks och dreglar på golvet. Man ser det inte alltid förrän man hittar en litet intorkat klet nånstans. Urfräscht.

Återvinna skall man också. Glas, plast, förpackningar osv. Dessa bildar berg av grejer att ta till återvinningsstationen. Puh, men vad gör man inte för världen?

Det underlättar inte ordningen att man precis flyttat in och inte har nånstans att hänga ytterkläder, som vi för övrigt verkar ha i mängder. För att inte prata om skorna. Och nu kommer det mössor och vantar till också. Massa grejer att hålla reda på.

Oh well, nån dag så får man väl ordning på allt. Jag funderade på häromdagen hur länge barnen kommer vara stökiga. När kommer de egentligen plocka undan efter sig själva? Kommer det vara innan de flyttar hemifrån eller kanske inte ens då?

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag är EXAKT i samma läge, fasen vad trist det är....men det är ju så skönt att ha rent hemma och en fröjd efteråt.Men men...jobbigt. Har bytt blogg förresten. www.grabbtriss.blogspot.com! Hej svejs! Karin

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ja det tar aldrig slut. Men så duktig du är som håller efter hela tiden! Ibland orkar inte jag och då soggar det ju direkt. Ok, försöker städa undan efter maten, men leksakerna får oftast ligga framme hela dagen.