tisdag 25 november 2008

Julmusik

Alma och jag fuskar lite med jullåtarna. Vi har redan börjat. Hennes favorit är tipp tapp. Min är Det strålar en stjärna. Men jag får inte sjunga "bara Almisen får sjunga" ser ni... Hon sjunger riktigt fint nu, massa sånger kan hon.

Det är väldigt intressant det här med hur barnen utvecklas. I Wien har vi ju ett par kompisar med barn som vi umgåtts med. Och nu ser jag Alma så som hennes kompisar var förra året när de var lika gamla som Alma är nu. Synd att vi inte får fortsätta att följa den utvecklingen...

Idag är Alma hemma från dagis. Fast hon verkar piggare idag än igår. Hon är på "promenad" med sin docka. Hon har ryggsäck på sig, en mössa med prinsesskrona, mammas vantar och foppatofflor.

Pojkarna sover.

Edvin och jag skall till sjukhuset idag och kolla in hans huvudmått.

Inga kommentarer: