fredag 10 september 2010

På inköpslistan

Jag har köpt massor av barnkläder den senaste tiden. Almas kläder går i lila. Dock har jag ytterligare en plan för att få det där jag eftersträvar: en bra matchande garderob.

På Almas lista står det:
Enfärgade långärmade tröja, bara helt plain. Får absolut inte vara randig. Annars verkar jag ha en förkärlek till detta.
Enfärgade t-shirts
Enfärgade strumpbyxor.

Ett barntips: Köp kortärmat på sommaren att ha även på vintern, för på vintern är det omöjligt att hitta kortärmat till barn...

På min lista står det:
Plommonlila
Mörk grått
Svart
Där har ni färgerna. Jag är ute efter:
Toppar, skjortor, blusar
Manchesterkjol
Stövlar
svarta låga skor som passar till det mesta

Jag har även siktat in mig på mössor till pojkarna. Randiga, gråsvart åt Anton, turkossvart åt Edvin.

Inga kommentarer: