fredag 10 september 2010

Oh nej

nu har det gått för lång tid igen med bloggandet. Denna veckan har varit en riktigt dålig en, på jobbet iaf. Massa saker går bara fel och jag blir bara trött. Huvudvärk har jag också haft och ett jobbevent på kvällstid. Men nu är veckan över och nästa måste väl ändå bli bättre!

Jag har Blocketannonser att lägga ut. Jag vill bli av med grejerna och innan annonsen är ute kommer det inte att ske.

Jag vill rensa Garderoben (med stort G). Grejer till bebisen som kommer skall hittas. Grejer till barnmarknad om två helger skall letas upp. Jag tänkte även rensa bland tjejkläderna och dela upp sånt som skall sparas och sånt som kan undvaras. Varför är barnkläder sådan nostalgi?
Efter denna rensning har skett blir det nog lättare att åstadkomma någon i garderoben. Ett nytt tips var typ hyllor med namnet Bestå från IKEA. Det kanske kan vara något...

Förresten Edvin bajsade på pottan idag! Man märker lätt på honom när han bajsar så jag frågade om han ville bajsa på pottan. Och det ville han, så vi sprang. Mycket intressant var detta för båda pojkarna. Anton ville kissa på poaletten. Nu får vi köra lite potträning. Det finns ju nästan inte ens på kartan att de skulle bli blöjfria men vem vet, de kanske överraskar mig?

Edvins fröken på dagis tycker att delningen av pojkarna är jättebra för Edvin. Han tar mycket mer plats nu och gör sig hörd. Han har en bästis, Mimmi (fast hon heter Emelie). Och så grannpojken Adam.

På Antons dagis tycker de att han pratar mycket mer nu och att han är med i gruppen. Han verkar trivas. Han sprang tom in häromdagen. Det är jätteskönt. Tre barn trivs på dagis. Perfekt!

Ps: Det är inte min bebis som kommer utan Mosterns! Så att ingen får för sig nåt konstigt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du måste känna det ännu mer jobbigt än jag med att slänga bort kläder. Har sparat det mesta som är helt...har inte hjärta att göra mig av med det.
När ska M ha sin bebis förresten?
kram Hanna