fredag 3 september 2010

Helg igen

Idag hade vi tvåårs besiktning på vårt hus. Tänk att vi bott här i 2 år!! Och det är massa saker som ej fått sin plats än! Känns nästan som vi flyttade in igår...

Iaf så var det några punkter som skall åtgärdas och jag hoppas det går smidigt och fint.

Mormorn och morfarn hämtade barnen --> barnen överlyckliga! Då får de nämligen vara med att göra pannkakssmet och busa med morfarn. Och både kakor och bullar rapporterade de att de hade fått. Va härligt att vara mormor och morfar utan att behöva tänka på sockerchocker och sånt trist.

19.30 sov alla 3 barnen och mamman och pappan frossade i räkor. Åhh vad jag har saknat räkorna medans räkpriset varit sååå högt. Förr köpte vi aldrig räkor för över 100 kr/kg men nu har vi verkligen fått ändra på den smärtgränsen. 129 kr kostade de idag och inom mig tycker jag att det är göördyrt! Men vad gör man inte för räkan.

Vi såg ett joddelklipp på tvn och det påminde om de där konstiga tyrolerprogrammen i Österrike. I de så var det alltid jättefin natur och mycket folk som satt på tyrolerbänkar och drack öl, medan nån känd joddlare joddlade framme på scenen och sjöng fina tyska schlagers.

Imorgon har jag återigen instruerat mina barn att inte gå upp innan klockan 8. Vi får se om de kommer ihåg det denna gången.

1 kommentar:

Vilda-Hilda sa...

2 års besiktning! Oj va tiden går fort! Är det något man får bekosta själv eller ingick det i köpet av huset... jag kommer inte ihåg hur de var. Vad tittar dom på under en sådan besiktning och vad åtgärdas?

Tänkte att jag skulle posta mitt svar på din snälla kommentar i min blogg under inlägget "Lost i bebisträsket" ifall att du kanske inte sett det i min blogg iom att jag svarat där...

"Cia: Längesedan vi hördes av! Hoppas att allt e bra med er i huset som är nästan likadant! ^_^
Tack så hemskt mycket för din kommentar!! Det uppskattas verkligen! Jag blev super nöjd med tvättstugan, allt e dock inte på sin plats ännu men bilder kommer nog inom någon månad. Samma gällande övervåningen... Så håll ut! ^_-"

Kram på dig!! / Vilda-Hilda