fredag 24 september 2010

Fredagsmys

Hämtade barnen lite tidigare idag. Alma stack till en kompis. De andra två lekte väldigt intensivt. Pratade med varandra, obegripligt för andra iaf Edvins. Undra om Anton förstår Edvin eller om han också undrar vad han menar. För mig tar det mååånga gissningar innan jag träffar rätt. Fast nu har man ju lärt sig att vissa ord låter så och så. Edvin vägrar dock att härmas. Anton härmas snabbt och fint med Edvin bara upprepar sin goja. Tex:

Edvin: kickissshhh
Mamman: Kicki?
Edvin: kickishhh
Mamman: Vad menar du?Edvin pekar.
Mamman: Aha, du menar nyckel?
Edvin: Aaaa, kickishhhh
Mamman: Nyckel
Edvin: kickishhhh
Mamman: Kan du säga NY?
Edvin tittat uttråkat på mamman.
Mamman: NY - KELL
Edvin: kickishhhh

Så håller vi på hela dagarna. Edvin och jag. Jag och Edvin.

Anton ville inte sova på kvällen idag. Han höll på i över en timma. Alma somnade på två blanka. Fast först håller hon på med konstiga ramsor. Som om hon sjunger fast på sitt språk. Ett eget. Jag tror hon är lite omedveten om det ibland. För ibland när jag ber henne vara tyst verkar det som att det är en surprise att hon inte redan är det. Knasigt.

Imorrn är det barnmarknad! Hoppas jag säljer alla mina overaller och ytterplagg jag släpat dit. Jag funderar på Tradera igen. Kanske skall testa det ändå?

Inga kommentarer: