söndag 1 augusti 2010

Augusti

Oj, det är redan augusti. Snart är sommarn slut och man skall börja om igen. För visst är det så att allt börjar om efter semestern? Allt har lagts undan till "det gör vi efter semestern" och hur många meningar har inte börjats med samma fras? Usch och fy. Nu har jag semester och när den börjar krypa mot sitt slut vill jag inte tänka på allt det där jag skall göra efteråt. Vill ha sparlåga minst till september. Men så kommer det ju inte va eftersom jag kommer tillbaka sist från semestern när alla andra redan haft sin slöa startvecka så kommer jag in i värsta startgropen...

Pappan har börjat på sitt nya projekt: Ett trädäck. Själv går jag och suktar efter praktiska inredningsdetaljer och drömmer mig bort om perfekt tvättstuga och garderob.

Kanske skulle ta och lägga ut de där sakerna på blocket som står och tar plats. Och göra ordning bebislådor till syrran, så kan ju hon förvara dem istället. Mycket plats kan frigöras.

Tycker man att man har det trångt kan man tex testa att ha en extra spjälsäng eller en stor låda med en barnstol ståendes mitt på golvet i ett par månader. När dessa sedan tas bort får man en helt ny yta. Perfekt!

Maratontvättar igen efter danmarkveckan. Kommer man någonsin i kapp?

Skulle vilja lära mig att göra en god enkel marinad att marinera grillkött i. Är det någon som har ett recept?

Idag har vi varit på Tjörn, hos mormorn och morfarn. Vi träffade kusin med barn. En ny liten M och en mycket duktig E. E är 2 år och pratar som ett rinnande vatten med riktiga ord. Ojojoj, Anton och Edvin där hamnar ni visst på efterkälken. Mina vildbasar.

Edvin har förresten lärt sig att hoppa riktigt på studsmattan. Alma lekte med den nye grannpojken. Det verkade funka fint.

Viktigare saker än så här har jag inte ikväll. Känner mig rastlös, trött och babblig. Bäst att sluta innan det går överstyr...

Inga kommentarer: