torsdag 19 augusti 2010

Inskolning

Denna veckan har Anton inskolning på sitt dagis. Det går rätt bra. Han är lite mammig när jag är med men när jag lämnat honom så släpper det. För Edvin har det gått jättebra. Han går där och myser säger hans fröknar. Det är nog bra för honom att vara själv. Nu kanske de andra barnen lär sig hans namn också. Innan hade de mest kunnat Antons namn och även kallat Edvin för det. Det är nog bra för Edvin, att få vara sig själv.

Alma är överlycklig att få vara med sina kompisar igen. Vad de leker!

Nackdelen har redan visat sig hemma. Jag har hämtat dem kl 15 denna vecka. Oj, vad trötta de är. Och gnälliga. Innan 19.30 har 3 barn sovit sött. Utmattade. Och egentligen skall de vara på dagis till kl 17! Det kommer bli en tuff termin, med hämtning och lämning på 3 ställen. Hur skall vi hinna till och från jobbet? Jag får redan ångest...

Om en halvtimma skall jag hämta Anton. Anton får äta lunch där idag. Imorrn skall han få testa att sova också. På detta dagis sover de inomhus på madrass. Det är han inte van vid. Är mycket nyfiken på om han kommer vara en duktig kille eller om buset dyker upp igen.

1 kommentar:

Evelina sa...

Ja, visst blir de fullständigt utslitna på dagis! Hoppas de kommer in i rutinen och ni med förstås. Lycka till!! Låter tufft med så många olika hämtningar, men ni hittar säkert rutinen för det med!
Kram Evelina