torsdag 19 augusti 2010

Klädångest

Oh nej, bara veckan efter jag bestämt att barnen har tillräckligt med kläder så har de inga alls. Och det finns en massa fint i affärerna. Skall jag denna gång lyckas med det där: en garderob som matchar så man slipper en massa omatchande plagg som inte används?

Man måste även redan fundera på overaller och vinterkläder. Vilken storlek skall de ha i år? Och vilken modell? Hur var den där vi hade förra året, är jag nöjd eller inte? Klarar Alma att bara ha byxor/jacka i år eller skall det vara overall? Skall pojkarna matcha varandra eller skall de individualiseras?

Och skor! Vi missade ju sandalerna eftersom vi var så sega. Skall vi köpa vinterskor redan nu då för att vara i tid? Vilken storlek skall det vara då? Tänk om de växer jättemycket, eller om det inte ens blir nån vinter i år. En sak är iaf säker: jag skall köpa vattentäta vinterkängor direkt. Förra året hade vi en konstig mellanvariant och det var bara dumt.

Det är käckt om pojkarna har olika skor, för då lär de sig vilka som är sina. Det samma gäller för andra kläder också. Olika ytterkläder har de redan och de vet exakt vems som är vems.

Nu har jag babblat en massa och inte tagit ett enda beslut. Ahhhhh, jag blir tokig. Precis som om jag kan köpa allting nu kl 20 på kvällen... Skicka gärna en kommentar med hur ni gör, vilka märken ni tycker är bra osv. Så kanske man kan lindra ångesten något iaf...

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag delar din klädångest till fullo!! Fast overaller kan man ju vänta med, nu gäller höstjacka och jeans (och fodrade byxor). Sånt har vi inget, bara en massa shorts och kortärmat! Måste nog köpa större stövlar också.

Vikkan sa...

Å jag har redan köpt färdigt, både höstkläder och vinteroveraller/jackor/termobyxor. Buden har duggat tätt på Tradera i sommar. :-) Det enda jag inte köpt är vinterskor men det får vänta!

Jag har satsat på märkeskläder: MOLO i overaller/jackor och även byxor, tröjor osv. Har även valt Småfolk, Katvig, Nova Star och en del Lindex till dagis!

Tycker absolut att du ska köra på omatchat till pojkarna så de får en egen stil. Fast gillar de samma tröja, köp två! :-)

Lycka till med inköpen!
Kram Vikkan