måndag 7 juni 2010

Tussego

Nu är Anton sjuk med feber. Edvin har varit själv på dagis idag. Det är nog bra för honom.

Mina små snuttepellar. Vi har varit vakna sedan kl 5 i morse. Anton med hög feber. Edvin pigg och glad. Edvin fick läsa böcker i sin säng en stund sedan fick han se på Bolibompa. Edvin gillar att se på tv. Även sådant som inte är tecknat. Anton gillar bara musse pigg eller Handy Manny.

De är olika de två små trollen.

Vi har haft en riktigt dålig fläckhelg. Alma har lyckats med sylt, saft, och köttfärsås på samma klänning. En annan klänning har en fin grön tuschprick på sig. En tredje klänning fick blåbär. Tightsen fick några mystiska fettfläckar som inte gick bort.

Blåbären var i en marängtårta jag gjorde på Nationaldagen. Tre blåbäriga barn på alla sina kläder. En tom på ryggen! Jag fattar inte hur de bär sig åt. Hakklapp har de två minsta. Det hjälper nog, men uppenbarligen inte tillräckligt. Alma - apan, lade sin klänning på blåbärstallriken för hon orkade inte sitta still på stolen. Själv fick jag bara choklad - av Edvin på en vit skjorta och blåbär - av Alma på en rosa tröja. Snyggt.

Idag har jag shoppat tillbehör inför lördagen. Skor och en finfin gördel som skall trycka in den där extramammamagen jag går och bär på. Yeah!

Inga kommentarer: