fredag 18 juni 2010

Skönt

Denna veckan har varit sååå mycket bättre än förra. Jag har trivts denna veckan. Allt har flutit på bra och jag har hunnit mycket. Det är så här det skall vara för att man skall må bra. Mycket nöjd helt enkelt.

Barnen har självklart bidragit till detta. Visst är de jobbiga stundtals men det duktiga lyser igenom. Anton verkligen pladdrar på. Edvin har utvecklat sitt tal och är redan en bit på vägen. Söta små barn. Alma är duktig och fin.

Jag har haft mycket tålamod denna veckan, kanske är det nyckeln? Jag har inte varit så trött och jobbet har flutit på bra. Kanske något att sträva efter? Vädret gör ju sitt också. Man blir glad av solen.

Alma blir lätt hysterisk när hon är trött. Då blir hela hennes ansikte förvridet och munnen som ett stort uppånerpåvänt U. Sen är det inget som funkar. Det kan vara små skitsaker som tex att hon inte tagit på sig jackan på dagis, detta märker hon när vi kommit hem och då vill hon åka tillbaka till dagis för att ta på sig jackan. Jackan har vi med oss, den är inte problemet. Trötthet är problemet.

Anton hittade Pippi, Tommy och Annika-figurer. Tommy där. Annka där. Pippi där. Han är duktig. Han säger svåra ord helt förståeligt som tex jordgubb.

Edvin var den som fick klippa håret. Det blev liiiiite kort. Luggen bara, det andra vågar jag mig inte på. Jag frågade först om det gick bra, det gjorde det. Han fick borsta tänderna under tiden. Jag fick fylla på tandkräm hela tiden, men han stod still. Luggen blev klippt. Man ser hans ögon. Han pratar mer och mer nu. Är en liten pajas men samtidigt vet han var allt skall vara och hur det skall vara och det är viktigt.

Pussgurkorna!

1 kommentar:

Evelina sa...

Det går verkligen fort när de väl börjar att prata! Innan jul kunde i princip grabbarna säga mamma och pappa och titta. Nu säger de allt vi ber dem att uttala, samt använder sig av 4-ordsmeningar. Som ett bombnedslag kom talet! Det är så roligt när de kommer!