onsdag 16 juni 2010

Busy day

Idag hade barnen studiedag. Härligt väder. Massa saker att göra.

Följande saker har jag gjort idag, vissa saker gör man kanske varje dag men de känns som en bedrift idag:

Duscha två barn
Byta lakan i tre sängar (dessa två punkter innan kl 7...)
Duscha ett barn
Tvätta 4 tvättar. Hänga upp. Vika torr tvätt + inläggning i skåp
Plockat undan leksaker från golv förjobb inför dammsugning
Plockat in och ut ur diskmaskin
Dammat vardagsrum
Städat tvättstuga
Börjat städning på toalett
Packat ihop 3 barn + attiraljer för tripp till stan
Varit på stan och lämnat tillbaka i två affärer
Ätit på McDonalds med bäst mostern
Ätit glass
Promenerat i trädgårdsföreningen samt lekt på lekplats
Hälsat på mitt jobb
Städat i bilen, tagit bort leksaker och slängt skräp
Lekt i trädgården
Vattnat rabatter
Planterat om en växt
Lagat middag
Klippt ett barns hår
Sett på Greys

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag är IMPAD! Det där är saker jag inte gör på en hel vecka :-)

Vikkan sa...

Shit, det var en bedrift som heter duga! Själv har jag bytt sängkläder pga kräk av en son, tvättat ytterligare 1 tvätt, lagat lunch, tröstat griniga och sjuka barn, suttit framför datorn alldels för mycket (skulle ha hunnit mycket mer om jag bara skitit i internätet), sett på Greys. Lagt upp kläder till försäljning. Nu ska jag sova för jag ska jobba imorgon. Maken vabbar!