onsdag 19 maj 2010

Härligt

underbart väder det varit idag. Jag hade nästan gett upp hoppet men nu visade den sig, värmen, med sol och nästan sommarkänsla. Önskar att den stannar och värmer oss ett tag.

Annars intet nytt. Gnälliga barn. Konstiga barn. Härliga barn.

Känner mig rätt nöjd med hemmajobbet. En maskin tvätt, en halv dammsugning, en promenad. Igår vek jag tvätthögen. Alma hade 27 par trosor. Är det inte fantastiskt? 27 par? När skall hon hinna använda dem? Dags att sortera ut tror jag...

Jag ångrade mig om pojkarnas jackor. De har nog växt ut sina 86or nu och jag vill införskaffa nya. Anton kan få ärva denna gången. Edvin behöver en ny. Jag bestämde mig för en fix-jacka (och vet ni hur jobbigt det är att bestämma detta för en med beslutsångest?). Nu har jag letat i hela stan och det finns inga i den storlek/färg jag ville ha. Samma med fleecetröjor, slut överallt. God, vilken oerfaren morsa jag är som inte kan handla kläder i rätt tid!

Nu har jag engagerat mormorn så vi får se hur det slutar. Likadana jackor blir det iaf inte denna gången. Undra om mitt ordningssinne kommer stå ut med det?

Now bedtime. Anton har redan kommit upp antalet gånger. Han är genomsvettig. Varför sover han inte bra? Och varför vill han inte stanna i sin säng???

Inga kommentarer: