måndag 24 maj 2010

Föräldraledig fredag

På fredagen tog jag föräldraledigt för att vara med min bedårade barn. Vi startade lätt med ett mission på Lindex. Anton och Edvin skulle få två kortärmade tröjor var, Alma en klänningen eller tunika. Det gick fint. Pojkarna i vagn och Alma brevid.

Nästa stopp var Ikea. Sommartäcken skulle inhandlas. Så fort vi kom innanför dörren sa Alma att hon ville leka barnrummet. Det där barnpassningsrummet ni vet på Ikea. Jag var lite skeptisk och sa men du vet att jag inte får vara med. Hopp, hon ville ändå. Utan bekymmer steg hon in. Pojkarna mutades med russin och efter 45 minuter hämtade vi Alma. Då hade hon hittat en ny kompis och ville inte föja med. Lunch avnjöts i restaurangen. M med L kom förbi och hjälpte till att valla barnen. Den vuxna maten kostade 16 kr! För potatismos, köttbullar, sås och lingon. Billigare än barnens.

Efter shopping åkte vi hem och lekte på utsidan hela eftermiddagen. Alma med grannflickan. Varmt och fint. Hade ett (trädgårds)linne på mig, fick lite solbränna faktiskt.

Egentligen skulle vi fått gäster på kvällen / helgen men de blev magsjuka :-( Hoppas de mår bättre nu. Och att ni håller er friska nästa gång ni skall komma hit!

Inga kommentarer: