söndag 4 april 2010

Härliga påskledighet!

Vi har tappat bort påsken. Ja, eller iaf vår påsklåda. Den ligger nog på vinden men ingen har orkat ta reda på den.

För första gången i mitt liv har jag varit sjukt störd av sommartiden. Jag har inte orkat gå upp på mornarna. Det har uttryckligen gjort ont i mina ögon när väckarklockan har ringt. Nu är det bättre igen.

Barnen har stökat också på nätterna. Anton har flyttat in till mammans och pappans rum. Han vägrar sova i sin säng. Frågar man honom om han skall sova i sin säng skakar han på huvudet och säger Neehäääj. Jahopp. Sedan vaknar han skrikandes och vill sova i vår säng.

Edvin sover iaf i sin säng. Ensam i eget rum då. Skönt för honom. Men även han har stökat på nätterna, vaknar och får ursinnesutbrott, otrösteliga. Häromnatten ramlade han ur sängen.

Alma har sovit lugnt men kommer traskande på morgonkvisten. Är det redan upptaget på "hennes" kudde får hon ett utbrott av MIN, MIN, MIN.

Sedan vaknar alltid Edvin prick kl 6, 5 min över har han väckt Anton, 10 min över är Alma vaken. Tjo och tjim från första stund.

Igår var vi ute hela dagen. Lekte i sandlådan. Fixade i rabatterna. Härligt!

Idag var vi på Tjörn, hos mormor och morfar. Det var en hit. Där fick de måla ägg, det var favoriten.

Och imorrn är vi fortfarande lediga att göra ingenting alls :-)

Inga kommentarer: