torsdag 22 april 2010

Igår

var jag så trött att jag nästan somnade stående. När man tex ser på tv på kvällen och reklamen kommer, är det nån mer som tappar fokus då? Och bara skall sluta ögonen tills det börjar igen och sedan vaknar när nästa program börjat? Detta händer mig hela tiden nuförtiden.

Igår "klarade" jag mig från fortkörningskontroll också. Inte för att jag förespråkar att köra för fort eller nåt men på vägen till mitt jobb finns en 50-sträcka som är såååå lång, bred, rak och fin så att man skulle kunna tro att det var en 70 väg. Här är det mycket svårt att hålla fartgränsen. Jag övar på det varje dag eftersom jag "klarat" mig från en kontroll på denna vägen tidigare. Igår var det alltså dags igen. Jag blev varnad av mötande bilar som började blinka konstigt samt att polisen redan hade någon inne. Precis som förra gången...

Tur att denna kontroll inte var dagen innan, då jag var 10 min försenad till dagis...

Grannen fäller träd på sin tomt. Solen spred sig plötsligt in genom fönstret. Vi vill också fälla träd. Fast de står inte på vår tomt...

Den andra grannen håller på att rulla ut gräs som de fått idag. De har också satt en hallonhäck vid vår mur. Det blev rätt fint faktiskt. Nu är frågan om vad vi skall sätta mot denna granne. Helst hade jag satt nån hög fin sak där som insynskydd men jag får nog nöja mig med något som skall få barnen att stanna till. Så jag slipper jaga dem på grannens tomt. Speciellt eftersom man inte får gå på deras nya gräsmatta på cirkus 8 veckor...

Sedan kom det ett nytt hus tvärsöver här idag. Pojkarna var saliga imorse då kranen som lyfter huset kom. De kunde inte slita sig från sitt fönster. Sedan var den kvar när vi kom hem. Då ville de inte följa med in.

Anton hann nästan inte äta upp sin middag för han skulle bara se Musse Pigg. Pigg, pigg!

Inga kommentarer: