lördag 17 april 2010

Låg

Känner att jag varit låg ett tag men är på väg upp över ytan igen. Det är bra. Har en massa idéer som flödar i mitt huvud.

Har stökat lite i stökiga rummet idag. Kanske är det dags för Alma att ha alla sina kläder på sitt rum och att hon får välja fritt. Hon är inte speciellt kinkig gällande kläder utan tar snällt på det jag lagt fram. Kanske gillar hon alla kläder hon har? Ibland kan man få ge lite positiva kommentarer om kläderna så att hon tar på dem. Ibland får man byta ut ett plagg eller två. Oftast går allt bra.

Kanske är det även dags för Anton och Edvin att få "egna" kläder. De har ju delat rätt friskt hittills men nu börjar de känna igen saker och kan nog hålla reda själva på sina och brorsans kläder. Frågan är om föräldrarna kan det...

Inför deklarationen skall jag ta tag i Pappershögen. Planerar stort och strukturerat som vanligt. Hålslaga och arkivera i pärm. Får väl se om det slutar i panik dagen innan eller om jag skall ha FRAMFÖRHÅLLNING denna gången.

Dagens överraskning:
I dammsugarpåsen där jag skulle leta fram en socka hittade jag även en annan socka. Wow, två sockar hittade sin partner. Almas båda två kan tilläggas.

Inga kommentarer: