söndag 22 mars 2009

Vår i luften

Igår var det verkligen vårigt ute. Så skönt! Jag släppte ut Anton och Edvin på altanen. Anton fick ha skor på sig och han gick runt, runt, runt. Jättebra för att vara första gången utomhus med skor :-) Mamman nöjd. Edvin däremot har inga skor, så han fick krypa utan :-( Måste införskaffa till honom. Fast jag vill gärna att han går först...

Pappan rev ner mossa och grejs från berget. Det blir fint sen när det blir klart. Vi vill ha rent berg, utan en massa bös på. Har skrivit en LÅÅÅNG lista på vad som behövs på utsidan. Mycket jobb. Vissa saker behöver vi göra ASAP, men hur gör man det med 3 barn?

Har skrivit en minst lika lång lista för vad som behövs inomhus. När blir man klar med sitt helfärdiga hus?

Igår var jag på en barnmarknad. Haha, inget köpstopp där inte. Köpte 3 par hängslebyxor till pojkarna. Haha, för hängslebyxor är ju ett sådant praktiskt plagg, NOT. Men ursött, tycker jag. Två par hängsleshorts, ett par till pojkarna och ett par till Alma, som hon skall ha i trädgården. De var nästan för små redan :-( Hittade ett par skor för 20 kr till Edvin, men de var för små :-( En konstig kjol till Alma som jag redan ångrat menmen, ibland fyndar man, ibland gör man det inte. Jag skrev upp mig på en lista om intresse att vara med och sälja nästa gång. Tydligen funkar det så att det som inte säljs skänks bort. Och så tar de nån % på det som säljs. Annars behöver man bara märka kläderna. Det fanns hur mycket kläder som helst, vissa bra andra dåliga, vissa för dyra och andra superbilliga. Intressant idé är det iaf :-)

Inga kommentarer: