tisdag 17 mars 2009

Andra nyheter

Vår nya soffa har kommit. Den är svart och fin. Det blev inte skinn utan en tygsoffa. När den kom in tog den upp hela rummet, inte storleksmässigt men ögonmässigt. Nu måste vi få lite mer saker på väggarna och kanske piffa till soffan men nån fin färg i form av kuddar :-) Yippie, för mig! Fast jag kommer väl aldrig kunna bestämma mig så det lär ta ett långt tag innan allt är på plats i vår nya tv-hörna. Ny lampa, ny matta och nytt bord behövs också. Ni märker ju, det kommer ta år innan vi hittat allt det där.

Vi har köpt en ståbräda till vagnen så nu behöver vi inte leta efter en begagnad vagn. Det känns som en bra lösning. Fast en del av mitt vagngalna jag tycker det är lite tråkigt. Ståbrädan är inte ultimat men den funkar. Alma var inte överförtjust men det blir nog bra att ha ifall hon inte orkar gå vid nåt tillfälle. Hon är ju faktiskt snart 3 år, och då åker man väl inte vagn längre? Hon får ju nästan inte plats i sin scooter heller för den delen. Ståbrädan är iaf av märket Easyrider, typ skall passa alla vagnar och den passar ju men som sagt inte ultimat. Men det finns nog ingen ultimat ståbräda till vår vagn eftersom phil&teds inte har någon själv att erbjuda.

Inga kommentarer: