fredag 20 mars 2009

Kupongoholic

Jag är en riktig kupongoholic. Så fort jag får en rabattkupong så måste den användas, oavsett om det är smör för 15 kr på ICA eller om det är 30 % rabatt på Lindex. Det måste ju bara vara en bra deal eller? Varför skulle det annars vara ett ERBJUDANDE?

Ja, det är en bra deal, för affären. Själv så handlar jag ju alltid tre grejer extra som jag inte skulle köpt överhuvudtaget om jag inte hade gått in i affären för att få rabatten. Speciellt när det gäller kläder. För om ett barn får något, så måste ju de andra två också få det?

Min arbetskamrat har infört köpstopp för sig själv. I två månader har hon inte köpt nåt alls. Varken till sig eller sina barn. Inte mat och sånt då men kläder och andra saker. Duktigt. Det kanske skulle var något för mig. Oh god, jag får nästan ångest av tanken, tänk att inte kunna utnyttja kupongen ifall det kommer ett BRA erbjudande? Då skulle jag nog dö eller få fingerkli så att jag var tvungen att avbryta det där köpstoppet. Direkt!

En sån som jag skall nog inte vara med i kundklubbar. Jag sugs in i shopperiet och kan inte komma där ifrån tomhänt. Visst ibland sparar man en del pengar men samtidigt så köps det en massa extra grejer så det går nog på ett ut.

Idag har Alma och jag provat hennes garderob i strl 98/104. Hon kunde ha nästan allt fortfarande. Endast byxor som inte är tajts eller mjukisar lades bort. Hon behöver inga mer kläder innan sommaren. Punkt slut. Kan vi göra en mental anteckning om detta? Fast så var det ju de där kupongerna jag fick på lindex häromdagen, och där fanns det ju så fina tre kvartsbyxor...

För man skall väl handla sommarkläderna i mars? Annars tar ju grejerna slut? Sen var ju inne på H&M förra veckan, där har de ju urfina kläder med Hello Kitty. Jag har inte handlat ett plagg på H&M sen vi flyttade från Wien så nu är det väl dags?

Som ni märker funkar det inte alls med köpstopp den här månaden. Undra om det blir bättre nästa?

Igår gick jag igenom Almas gamla strl 80/86. 8 plagg tror jag att jag plockade ut som pojkarna kanske kan ha. 4 av dem är vita sockar. 1 par byxor är lite suspekta, gröna med ljusljusljusrosa ränder på insidan av linningen. Två är vita bodies med lite tjejiga igenomskinliga mönster. Japp, så här behövs två garderober i strl 86, om ett tag. Mer shopping för mamman :-)

Nu skall jag kolla lite på de där po.p fynden jag gjorde i veckan. Självklart med kupong! ;-)

2 kommentarer:

Evelina sa...

HaHa!
Många är nog som dig i detta!
Det vet butiken.
Jag fick också kupongerna från Lindex och har sparat dem för att gå dit och kolla...men faktum är att de för stunden verkligen INTE behöver kläder, så varför sparar jag kupongen då???!
Näe, nu ska jag genast gå och kasta den faktiskt, fick lite inspiration här!
Kram på dig!

Cia sa...

Ja, det borde man verkligen göra. Vi behöver inte heller mer kläder just nu, men de där trekvartsbyxorna vill vi ju ha i sommar, eller? Fast det hinner ju komma nya kuponger tills dess...

Kramkram!