lördag 7 februari 2009

Melodifestivalen. Vad skall man säga? Hur kunde Ugglas komma med överhuvudtaget? Och hur kunde hon gå vidare?
Förvirrande program. Konstig röstning. Vad är den internationella juryn för något? Och varför röstade de på Ugglas? De kan ju inte ens ha förstått texten? Är det för att de vill ha dit någon som inte kan konkurrera med deras egna bidrag eller? Haha, tänk om hon vinner alla nu, då får jag stå där och se förvirrad ut... Men, om hon kom till andra chansen + blev juryns val? Hur funkar det?

Skönt att Alcazar gick vidare, de kan ju faktiskt ha en chans i den stora finalen. Om vi ens kommer dit förstås...

Nu har Anton fått feber, så det är väl hans tur nu. Han har inte lika hög som Edvin hade dock, så det kan ju vara en tand också. Vi får se om det kommer prickar. Han har varit mycket tapper idag med dimmiga ögon men ändå försökt hålla tempot.

Mostern var här och var barnvakt. Hon hade en kompis med sig som blev tagen som gisslan av Alma. "Kom, leka i mitt rum". De hade roligt iaf.

Pappan och jag var på båtmässan och drömde oss bort. Ingen båt i år iaf, men nångång kanske drömmen går i uppfyllelse... Vi gick i vårt gamla kvarter inne i stan och drömde oss tillbaka till civilisationen. Mmm, det var tider då. Vi tjuvkikade in i vår gamla lägenhet och jag saknar vårt fina kökskakel som vi (läs K) satte upp. Jag var inte klar med det. Skitsnyggt faktiskt.

Till mina FL-vänner. Mitt konto är helt låst, helt omöjligt att komma in. De kanske inte gillar mig där eller nåt. Får se om det löser sig eller om jag får hänga med mig själv i fortsättningen...

Kram på er och ha en fortsatt trevlig helg!

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Fast jag rös när Caroline sjöng, inte alls en dålig låt. Men det är ju ingen låt man skickar vidare i eurovisionen. Jag tycker det var alldeles för lite tid att rösta. Och sen måste man rösta flera gånger om man vill att låten ska gå vidare. Suck vad de kommer på knep att dra in mer pengar. Märkligt, vad har hänt med ditt fl-konto?

Anonym sa...

Hej Cia!

Undrar bara om du fick mitt mail med planlösningen på vårt hus?

Ha en skön söndag!

/ Vilda Hilda