söndag 15 februari 2009

Fredagkväll

I fredags kl 16 var jag och Edvin på Backa Läkarhus för hans andning var så tät. Kl 21.30 var vi hemma igen. Jag tycker det är skit att man skall behöva vänta så länge med en liten bebis.
Vi kom inte in till läkaren förrän 20.30. Då hade vi väntat i över 4 timmar. Jag hade fått lägga på pengar på parkeringen 2 gånger och vi hade ingen mat med oss. Edvin fick ha nappen i hela tiden så han inte skulle slicka på äckliga saker ändå kändes det som vi blev smittade med 18 andra sjukdomar medan vi väntade. Han var så tapper. Kröp omkring och lekta. Var trött och säkert hungrig men han gnällde inte. Bara när han slog sig.

När vi äntligen kom in så hörde läkaren att Edvin var lite tät. Och att han kunde skicka oss till barnakuten. Eller så kunde han få lite cortison för att se om det hjälper. Han fick betapred, samma betapred som jag tar mot mina allergichocker. Och ventoline, samma som vi har hemma efter förra gången.

Om man ändå skall behöva vänta i 4 timmar på Backa, kan vi ju lika väl och till barnakuten nästa gång och vänta där. Där har de ju riktiga barnläkare också. Där hade han säkert fått andas i en apparat.

Tröttsamt var det men nu tycker jag iaf att hans andning har blivit bättre. Detta var andra gången, nu har vi en gång kvar innan vi kan klassas som förkylningsastma. Och nästa gång får pappan åka in med honom.

3 kommentarer:

Linda sa...

jag åker alltid till akuten på östra. de är utan tvekan bäst.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Usch vad jobbigt. Jag har bara varit på närakuten i Kungsbacka och där behöver man i alla fall inte vänta så länge (fast jag har iofs aldrig varit där en fredagkväll). Obehagligt det där med alla smittor man tycker att man får när man sitter på akuten!

Anonym sa...

Usch så jobbigt att behöva vänta så länge med en dålig bebis! Vi var inne för en liknande grej för nån månad sedan, och det vare stor skillnad på servicen. Vi kom in direkt, och inom en timme hade han fått inhalera flera ggr och fått kortison. Samt blivit erbjuden både glass och festis! Antagligen enda fördelen med att bo på en mindre ort... och första gången jag varit nöjd med snabb hantering, typ. Hoppas han mår bättre nu!

/Emma (hoppsan)