fredag 6 februari 2009

Igår var golvkillen här för reklamation av golvet. Vi hade satt lappar på alla märken som vi tyckte var fel och han kollade på alla. Skrapade och lackade och hade sig. Så nu är det över. Vissa märken som hålen blev ju bättre, men tryckskadorna kan man ju inte göra så mycket åt förutom att lacka så det inte kommer in smuts och vatten i sprickorna. Det positiva var att man kan slipa detta golv 3 gånger kanske, så då har vi ju en nödlösning sen när barnen blivit en sådär 10 år (eller typ flyttat hemmifrån).

Sen fick man inte gå på lacken på ett par timmar så Anton, Edvin och jag gick på promenad i 1,5 timme innan det var dags att hämta Alma på dagis. Det var vindstilla ute så det var ok, fast blaskigt. Pojkarna sa ingenting utan låg där påpälsade i sin vagn.

Jag funderar på en ny vagn. Hahaha, pappan får dåndimpen. Problemet är att vi inte hittar nån ståbräda till vår vagn. Och jag vill ha det för att kunna gå ut när Alma är med, men ibland orkar hon ju inte gå hela vägen och jag kan ju inte bära henne, så då hade en ståbräda varit bra. Det får ju bli en begagnad vagn. Funderar på en bred brio eller emmaljunga. Jag skall ju bara promenera med den men den måste ju ändå vara funktionell som tex individuella ryggstöd, och ett bra sovläge. Och passa med en ståbräda. Sen kommer bara det begagnade problemet, man vill ju att den skall vara fin ändå och att den skall hålla i 2 år eller nåt. Billig och bra med andra ord. Vad är billigt då? 1000 kr? *suck*

Pappa K tycker vi skall köpa en såndär cykelvagn istället att ha på cykeln. Jag tycker vi kan ha det också, det är ju två olika användningsområden. Jag kan tänka mig att cykla till dagis, men jag vill ju gå till lekplatsen.

Edvin fick prickar efter 4 dagar, så då var det nog tredagarsfebern. Ingen av de andra barnen fick den, och Alma har ju inte heller haft den (som vi har märkt iaf).

Alma skrek i sömnen "Jag vill se på Dora" kl 2, och väckte Anton. Stackars barn, som drömmer om tvfigurer....

Inga kommentarer: