onsdag 11 februari 2009

Blocket

Häromdagen sålde jag en bilbarnstol på blocket. Det sista babyskyddet. 30 minuter tog det efter annonsen var ute som köparen tog kontakt, två timmar senare kom hon och köpte den.

Det kallar jag smidigt och snabbt. Mycket nöjd.

Nu skall vi bara hitta en vagn. Bra, fin och billig. Ett kap helt enkelt. Undrar om det finns några kap för mig på blocket...

Inatt fick jag sova! Wow, var inte uppe en enda gång mellan 23-05. Konstigt. Skönt. Hoppas det håller i sig. Alma vaknade 5.10 och kom till vår säng, jag gick upp. Alma sov tydligen till 7.30 då hon fick väckas. Pojkarna gick upp vid 6.

Har en bekant som har ett barn som står 2 veckor före oss i dagiskön. Till henne hade kötanten sagt att de antagligen inte kommer få plats ens till hösten på det dagis som vi hoppas på i väntan på vårt förstahandsval. Så det är väl kört för oss också. Finns det ens några dagis som skall ta in barn till hösten? Ursäkta dagiskötjatet, men det är en viktig sak i mitt liv just nu. Den värsta mardrömmen kommer ju bli sann, vi kommer få 3 olika dagis på helt olika ställen i stadsdelen. Blir deprimerad bara jag tänker på det.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det borde vara olagligt att få det så. Fasen vad uselt det är i er stadsdel (kallas det stadsdel där ute?).