fredag 5 november 2010

Gastroskopi

I måndags gjorde jag en gastroskopi. På en skärm fick man följa kameran ner i strupen. Läskigt! Det var ingen trevligt upplevelse direkt. Den tog dock bara 4 minuter men det kändes som en halv evighet och man var riktigt mosad efteråt. Resultatet var iaf att där fanns ett bråck på locket som skall täppa till mellan matstrupen och matsäcken. Medicin lutar det åt och den hjälper fint. Bara på några dagar mår jag mycket bättre än vad jag gjorde förra veckan.

Skönt var också att det inte var något värre än väntat. Så nu har man det i skrift.

I fredags var jag ute på restaurang med jobbet. Efteråt fick jag ont i magen, kräktes och tillslut var jag helt flammig på hela kroppen. Allergichock eller matförgiftning? Dagen efter var alla prickar borta och jag mådde bra igen.

Man undrar ju hur man mår egentligen och vad är det som orsakar alla dessa kroppsliga symptom? Är det stress eller är man bara i dåligt skick?  Får nog omvärdera mig själv och satsa på en långvarig lösning...

Inga kommentarer: