måndag 22 november 2010

Fantastiskt

Jag hann till dagis innan 17. Woow, va många barn det var kvar då.  Eller inte många men det var full ruljans iaf.
Jag fick en stor tre-barns + mamma nånstans i mitten-kram. Det var kul! Sedan lockade jag med mig två som gärna ville visa att de kunde ta på sig skorna och jackorna själva. Den tredje fick jag locka med att vi kunde ju leka med våra egna bilar hemma i vårat garage (de har bilar i hallen på dagis...).

Väl hemma sysselsatte de sig utan bråk. Edvin och jag hann med en pottsession. Jag värmde rester från igår. Två av barnen åt två portioner. Efteråt satt vi i soffan och läste leksakskataloger. De önskar sig mycket. Tomten hade brutit benet på den ena.

Jag visade dem helgens inköp. Kalsonger med barbapappa och med bilar på till pojkarna. Tröjor från P.OP med biltryck. Tröjor med barbapappa på. Mysbyxor. Alma fick två klänningar, en med barbapappa och en med Hello Kitty. Den hade K valt. (Alma tackade honom sedan när han kom hem, det var väldigt viktigt att tacka pappa för att han valt Hello Kitty på klänningen)

Pyjamasar på och upp i sängen. Med snuttefiltar och gosiga hundar. Jag stoppade om pojkarna och sa att nu fick de sova. Jag sa att jag sitter på utsidan och kommer tillbaka om en stund. Det funkade fint. Ingen har kommit upp ännu. WOW!

Alma läste en leksakskatalog, sedan somnar hon nog fint.

K skall åka bort ons-fre denna vecka. Hoppas hämtning och läggning funkar lika bra då!

Inga kommentarer: