söndag 7 november 2010

November

Nu är barnen friska igen. Bara jag som har hosta och ont i halsen.

Igår var vi på stan. Hela familjen. Mycket shopping blev det inte men det var kul att gå i stan för en gång skull. Pojkarna fick gå lite själva. Det går långsamt och ibland vägrar de hålla hand och vagn.
Jag ser framemot när vi inte behöver ha vagn med oss längre. Då kan man komma in överallt utan bekymmer, eller?

Idag har vi städat och grejat lite hemma. Jag sorterade barnens leksaker. Det tog säkert en timma, om inte mer. Favoriten är ju att stoppa småsaker (gubbar, lego, klossar) i olika väskor. I min garderrob hittade jag halva bokhyllans böcker. Nu är det fint och allt ligger på sina platser. Jag skall öva leka - plocka undan med dem. Vi får väl se. Nästa vecka är det nog kaos igen.

Ikväll eldade vi i kaminen. Barnen gillade det. Lite läskigt med elden som flammade upp ibland.

Mycket prat om spöken och monster. De har lekt hundar hela dagen och kryper omkring och voffar.

Inga kommentarer: