söndag 31 oktober 2010

Halloween

Jag gillar inte. Nej, inte konceptet alls. Vi fick tre påringningar totalt. Kanske hanterbart. I ett annat område här hade de 17 barn som ringde på. Det är inte hanterbart. Där hade de även bus. Som att linda in träd i toapapper. Lera på garagedörren. Det är inte schysst.

Själv vill jag inte ha några påringningar efter kl 19, speciellt inte mitt under läggdags. Dessutom skrämde dessa monstermasker vissa av mina barn så att de säkert blir mörkrädda. Mycket prat om spöken pekanden och vi var tvungna att tända lampor för att inte behöva hålla ett visst barn i handen när vi skulle äta middag.

Och jag vill inte att mina barn går runt hos främlingar och får what god only knows i sina påsar. Nej, nej, nej. Det kan ju vara livsfarligt. Visst aningens hysterisk och paranoid men vad gör man inte för sina barn?

Mmm, vi får väl se var man landar i framtiden men idag är halloween inte en tradition jag tänker föra vidare på mina barn.

Inga kommentarer: